Most következik a hosszú válasz:
Nem értem a mangafant. Azt mondják, hogy kevesen veszik a mangákat, de ki venné, ha a magyar lakosság többsége azt sem tudja mi az, vagy ha tudja is azt hiszi, hogy gyerekmese...
Tessenek reklámozni mangafan. Akár magazinban, akár TV-ben! Hajrá, hajrá! Nekünk rajongóknak is érdekünk hogy jól fogyjanak a mangák..
Ne tévesszük össze a dolgokat. Ha egy manga kiadó azt mondja, hogy kevesen veszik a mangákat, az azt jelenti, hogy az átlagosnál kevesebben veszik, és nem azt, hogy országos viszonylatban kevesen. A japán szubkultúra nevéből is adódóan sosem lesz tömegdivat, bármennyit reklámozod. Ennek 2 oka van; a célköüzönségük leggyakrabban a tinédzser korosztály, ráadásul teljesen más kultúrális háttérből építkezik. Nem kell valakinek szűk látókörűnek lennie ahhoz, hogy a mangákat ne értse meg, ne tudja értékelni. Egyszerűen nem fogékony rá, mert európai ember és teljesen máshogy működik az agya. (És ez nem az én agymenésem, hanem szociológiai tény.)
A mellett pedig a Mangafan pont az a kiadó, aki olyan műveket jelentet meg, amik még "normális" emberek számára is emészthetők (pl. Death Note,Nana).
Szóval végképp nem értem, hogy mit várnál el tőlük. Halálosan komoly slice of life mangákat? Mert persze vannak ilyenekből is jók, de sztem pl. egy 'With the light" autista gyerekes témát felvázoló mű nem lenne túl nagy siker. Sem az átlagemberek, sem a mangás közösség körében.
A Naruto és egyéb véget nem érő shounenek pont ezért nem jelennek meg mostanság. Túl gyorsan változik a divat, a vásárlók pedig sz@rnak megvenni az új köteteket, mert már lejárt. (Itt hozzátenném, hogy ezt a hozzáállást egyáltalán nem tudom megérteni, de ez már más téma.)
Az aprócska tábort mire érted? A mangás társadalomra úgy összességében, v. a shojo vásárló lányokra? Mert előbbi igenis el tudja tartani; ezt mutatta az elmúlt évek növekvő manga kiadási tendenciája. Csak ugye jött a pénzügyi válság és mindenki meggondolja ezek után, hogy mire költ, tehát kisebb a bevétel.
Olyan címek, amik biztosan fogynának, nem léteznek. Lehet, hogy a Kuroshitsuji, v. a Bleach egy ideig nagyon jól menne, de 1-2 év múlva azok is a Naruto, DN szintjén lennének, mert lejártak. És akkor azoknak a fennmaradó 10-20 kötetét hogyan fogják kiadni?
A shojo azért okos választás, mert a célközönsége jellemzően hűséges egy adott alkotáshoz. Pl. míg a DN-t valaki abbahagyja x kötetnél, mert lejárt, addig mondjuk egy Love*Com-ot a lányok csak azért képesek végigvenni, mert szeretik a szereplőket, vagy mert a romantikus részekről nem akarnak lemaradni. Hülyeségnek tűnhet ez, de így van. Nézd csak meg mondjuk a Vadvirágok kiadót. Nyálas (tudomásom szerint) noname manhwákat adnak ki, és még sincs anyagi gondjuk, mivel van egy nagyon stabil vásárlói körük. A Mangafan is ennek a kialakítására törekszik szerintem.
E mellett pedig azért még mindig kiadogatják az elkezdett shouneneket, ezt se felejtsétek el.
Összefoglalva: az idei évi újdonságokat tekintve egyértelműen megállapítható, hogy a kiadók a női közönségben látnak nagyobb vásárlóerőt. Hogy ez miért alakult így ki, arról csak is a rossz eladások tehetnek. Szóval mielőtt elkezditek fikázni a kiadót a sok "nem fogja megérni" shojo miatt, gondoljatok bele, hogy az általatok nem támogatott shounenek vajon mennyire érték meg?
És még a végére egy személyes vélemény: én is támogatnám a rövidebb seinen mangák megjelentét, de sztem ez nem lehetséges addig, amíg meg nem növekednek az egyéb mangák eladásai.
Jah és csatlakozom az előttem szólókhoz: egyáltalán nem biztos, hogy mindhárom cím lányos lesz, szóval felesleges ezen idegelni magatokat.
Nem értem a mangafant. Azt mondják, hogy kevesen veszik a mangákat, de ki venné, ha a magyar lakosság többsége azt sem tudja mi az, vagy ha tudja is azt hiszi, hogy gyerekmese...
Tessenek reklámozni mangafan. Akár magazinban, akár TV-ben! Hajrá, hajrá! Nekünk rajongóknak is érdekünk hogy jól fogyjanak a mangák..
Ne tévesszük össze a dolgokat. Ha egy manga kiadó azt mondja, hogy kevesen veszik a mangákat, az azt jelenti, hogy az átlagosnál kevesebben veszik, és nem azt, hogy országos viszonylatban kevesen. A japán szubkultúra nevéből is adódóan sosem lesz tömegdivat, bármennyit reklámozod. Ennek 2 oka van; a célköüzönségük leggyakrabban a tinédzser korosztály, ráadásul teljesen más kultúrális háttérből építkezik. Nem kell valakinek szűk látókörűnek lennie ahhoz, hogy a mangákat ne értse meg, ne tudja értékelni. Egyszerűen nem fogékony rá, mert európai ember és teljesen máshogy működik az agya. (És ez nem az én agymenésem, hanem szociológiai tény.)
A mellett pedig a Mangafan pont az a kiadó, aki olyan műveket jelentet meg, amik még "normális" emberek számára is emészthetők (pl. Death Note,Nana).
Szóval végképp nem értem, hogy mit várnál el tőlük. Halálosan komoly slice of life mangákat? Mert persze vannak ilyenekből is jók, de sztem pl. egy 'With the light" autista gyerekes témát felvázoló mű nem lenne túl nagy siker. Sem az átlagemberek, sem a mangás közösség körében.
A Naruto a legnagyobb címük és azt se veszi senki. A rajongóknak ott vannak a fan fordítások, akik meg nem ismerik... szóval érted. Tudom mire akarsz kilyukadni egyébként... De a mangafan elmondásai alapján nem fogynak elég jól a kötetek. Egy aprócska tábor nem tudja eltartani a kiadót. Olyan címeket kellene kiadni, amik biztos fogynának.
A Naruto és egyéb véget nem érő shounenek pont ezért nem jelennek meg mostanság. Túl gyorsan változik a divat, a vásárlók pedig sz@rnak megvenni az új köteteket, mert már lejárt. (Itt hozzátenném, hogy ezt a hozzáállást egyáltalán nem tudom megérteni, de ez már más téma.)
Az aprócska tábort mire érted? A mangás társadalomra úgy összességében, v. a shojo vásárló lányokra? Mert előbbi igenis el tudja tartani; ezt mutatta az elmúlt évek növekvő manga kiadási tendenciája. Csak ugye jött a pénzügyi válság és mindenki meggondolja ezek után, hogy mire költ, tehát kisebb a bevétel.
Olyan címek, amik biztosan fogynának, nem léteznek. Lehet, hogy a Kuroshitsuji, v. a Bleach egy ideig nagyon jól menne, de 1-2 év múlva azok is a Naruto, DN szintjén lennének, mert lejártak. És akkor azoknak a fennmaradó 10-20 kötetét hogyan fogják kiadni?
A shojo azért okos választás, mert a célközönsége jellemzően hűséges egy adott alkotáshoz. Pl. míg a DN-t valaki abbahagyja x kötetnél, mert lejárt, addig mondjuk egy Love*Com-ot a lányok csak azért képesek végigvenni, mert szeretik a szereplőket, vagy mert a romantikus részekről nem akarnak lemaradni. Hülyeségnek tűnhet ez, de így van. Nézd csak meg mondjuk a Vadvirágok kiadót. Nyálas (tudomásom szerint) noname manhwákat adnak ki, és még sincs anyagi gondjuk, mivel van egy nagyon stabil vásárlói körük. A Mangafan is ennek a kialakítására törekszik szerintem.
E mellett pedig azért még mindig kiadogatják az elkezdett shouneneket, ezt se felejtsétek el.
Összefoglalva: az idei évi újdonságokat tekintve egyértelműen megállapítható, hogy a kiadók a női közönségben látnak nagyobb vásárlóerőt. Hogy ez miért alakult így ki, arról csak is a rossz eladások tehetnek. Szóval mielőtt elkezditek fikázni a kiadót a sok "nem fogja megérni" shojo miatt, gondoljatok bele, hogy az általatok nem támogatott shounenek vajon mennyire érték meg?
És még a végére egy személyes vélemény: én is támogatnám a rövidebb seinen mangák megjelentét, de sztem ez nem lehetséges addig, amíg meg nem növekednek az egyéb mangák eladásai.
Jah és csatlakozom az előttem szólókhoz: egyáltalán nem biztos, hogy mindhárom cím lányos lesz, szóval felesleges ezen idegelni magatokat.