Megint hosszú válasz több embernek:
Teljesen félreértettél. Én egy szóval nem mondtam, hogy a felnőttes mangákat könnyen lehetne eladni. Sőt, pont én is azt állítottam, hogy ezek megjelenéséhez kellenek olyan (más műfajú) címek, amik nagyon jól fogynak.
Azt sem írtam, hogy "jók" az eladásaik a Vadvirágoknak, viszont egy belsős emberke szerint nem is rosszak, tehát ahogy írtam; "nincsenek anyagi problémáik" (az, hogy ez mennyire igaz, nem tudom).
Nem vagyok hú de tájékozott, de nyitott szemmel járok és alapvető logikai következtetéseket le tudok vonni. Pl. ha a jelenlegi 5 fontosabb kiadó közül 4 ráállt a lányosabb mangákra, akkor sztem ez azt jelenti, hogy a női közönségben nagyobb vásárlóerőt látnak. (Vagy te más következtetést vonsz le ebből?)
Továbbá ha már le akarsz szólni, megkérnélek rá, hogy olyan miatt tedd, amit tényleg le is írtam. Köszönöm.
Travis: A GTO sem tökéletes, csak te nem látod benne a hibát. De ezen ne vitázzunk.
v3g374: attól még, hogy vmi nagy siker Japánban, nem biztos, hogy idehaza is az lesz. A 30 éve futó sorozatok sztem pont erre kíváló példák. Én úgy tudom (bár nem néztem konkrétan utána), hogy jónéhány közülük még angolul sem jelenik meg.
Az eladási listákat vezető mangák egy tág fogalom, mert kb. minden hónapban változnak. Amellett meg -ugyan még soha nem tárgyaltam japánokkal- de sejtem, hogy ezek jogainak megvásárlása irtó sok pénzbe kerülne. Különben meg nagyon könnyű megmondani, hogy ezt v. azt kéne kiadni, de az üzletet nyélbe ütni elég nehéz, főleg bizonyos kiadókkal. (Emlékszem, régebben még Csaba is megemlítette egyes japán kiadók szigorúságát.)
"Attól, hogy okosan írsz még nem biztos, hogy okosakat is."
Ha ez most oltás akart lenni, akkor semmi értelme nem volt, főleg az ez után jövő "indoklásod" alapján. Ha a japánok nyugatiasat akarnának olvasni, akkor nyugati képregényt vennének és nem mangát. Attól még, hogy nagy a karakterek szeme, nem lesz mindjárt nyugatias vmi. Ég és föld a különbség a két kultúra között, ez minden alkotásban meglátszik (gondoljunk csak a halálistenekre, a szent állatokra, a halállal kapcsolatos elképzeléseikre, a nemek szerepére és még sorolhatnám). Az alkotások nagy része ráadásul a történelmükre, hagyományaikra épít, szóval nem hiszem, hogy a mangát olvasó japán ember nagyon nyugatias lenne. Akkor már inkább az átlagember az, aki a TV-ből, moziból, könyvekből nagy részt amerikai alkotásokat lát.
"Egy szérializált sorozaton mi járhat le?" Nos....erre van két nagyon jó példám: Pokémon, Inuyasha. Mi járt le vajon rajtuk? Túl vannak bizonyos sorozatok lihegve és ezek egyszer csak kipukkadnak. Mint itthon a DN. Első időben mindenki fanolta, majd úgy túhirdették, hogy mindenkinek elege lett belőle. Most meg már lerágott csont. (Mondjuk az már egy másik dolog, hogy a tömérdek hirdetés nélkül meg már az elején sem vették volna olyan sokan. )
Dark-san írásával meg nagyrészt egyetértek.
Te honnan vagy ilyen tájékozott?
Még angol nyelven is eladhatatlanok a seinen/josei mangák nemhogy még magyarul!
Arról pedig nem beszélhetek hogy a Vad Virágok kiadónak milyen "jók" az eladásaik (mivel nem ahhoz a kiadóhoz tartozok), de amiket leírtál az arról tanúskodik hogy nagyon félre vagy tájékozódva...
Teljesen félreértettél. Én egy szóval nem mondtam, hogy a felnőttes mangákat könnyen lehetne eladni. Sőt, pont én is azt állítottam, hogy ezek megjelenéséhez kellenek olyan (más műfajú) címek, amik nagyon jól fogynak.
Azt sem írtam, hogy "jók" az eladásaik a Vadvirágoknak, viszont egy belsős emberke szerint nem is rosszak, tehát ahogy írtam; "nincsenek anyagi problémáik" (az, hogy ez mennyire igaz, nem tudom).
Nem vagyok hú de tájékozott, de nyitott szemmel járok és alapvető logikai következtetéseket le tudok vonni. Pl. ha a jelenlegi 5 fontosabb kiadó közül 4 ráállt a lányosabb mangákra, akkor sztem ez azt jelenti, hogy a női közönségben nagyobb vásárlóerőt látnak. (Vagy te más következtetést vonsz le ebből?)
Továbbá ha már le akarsz szólni, megkérnélek rá, hogy olyan miatt tedd, amit tényleg le is írtam. Köszönöm.
Travis: A GTO sem tökéletes, csak te nem látod benne a hibát. De ezen ne vitázzunk.
v3g374: attól még, hogy vmi nagy siker Japánban, nem biztos, hogy idehaza is az lesz. A 30 éve futó sorozatok sztem pont erre kíváló példák. Én úgy tudom (bár nem néztem konkrétan utána), hogy jónéhány közülük még angolul sem jelenik meg.
Az eladási listákat vezető mangák egy tág fogalom, mert kb. minden hónapban változnak. Amellett meg -ugyan még soha nem tárgyaltam japánokkal- de sejtem, hogy ezek jogainak megvásárlása irtó sok pénzbe kerülne. Különben meg nagyon könnyű megmondani, hogy ezt v. azt kéne kiadni, de az üzletet nyélbe ütni elég nehéz, főleg bizonyos kiadókkal. (Emlékszem, régebben még Csaba is megemlítette egyes japán kiadók szigorúságát.)
"Attól, hogy okosan írsz még nem biztos, hogy okosakat is."
Ha ez most oltás akart lenni, akkor semmi értelme nem volt, főleg az ez után jövő "indoklásod" alapján. Ha a japánok nyugatiasat akarnának olvasni, akkor nyugati képregényt vennének és nem mangát. Attól még, hogy nagy a karakterek szeme, nem lesz mindjárt nyugatias vmi. Ég és föld a különbség a két kultúra között, ez minden alkotásban meglátszik (gondoljunk csak a halálistenekre, a szent állatokra, a halállal kapcsolatos elképzeléseikre, a nemek szerepére és még sorolhatnám). Az alkotások nagy része ráadásul a történelmükre, hagyományaikra épít, szóval nem hiszem, hogy a mangát olvasó japán ember nagyon nyugatias lenne. Akkor már inkább az átlagember az, aki a TV-ből, moziból, könyvekből nagy részt amerikai alkotásokat lát.
"Egy szérializált sorozaton mi járhat le?" Nos....erre van két nagyon jó példám: Pokémon, Inuyasha. Mi járt le vajon rajtuk? Túl vannak bizonyos sorozatok lihegve és ezek egyszer csak kipukkadnak. Mint itthon a DN. Első időben mindenki fanolta, majd úgy túhirdették, hogy mindenkinek elege lett belőle. Most meg már lerágott csont. (Mondjuk az már egy másik dolog, hogy a tömérdek hirdetés nélkül meg már az elején sem vették volna olyan sokan. )
Dark-san írásával meg nagyrészt egyetértek.