beküldve: 2009-05-02 15:55:47
(#189) Ez a "How to draw" dolog is olyan...Nekem a valaha leghatékonyabb tanulási mód manga figuk rajzolásához nem valami "Ezt vedd meg különben nem vagy igazi mangás" cucc volt hanem a sima, klasszikus, mezei tanulmányrajz gyakorlása. Ez nem ellentmondás, mivel ha belejön az ember a természet utáni rajzolásba, már tudatosan tud absztrahálni, nem csak koppintja más mangákból a szemeket, frizurákat stb. Tudni fogja, hogy bizonyos kis vonalak az arcon igazából mik és mért vannak ott (milyen izmot, csontdudort stb. ábrázolnak leegyszerűsítve), így annak szándékos változtatásával hatékonyabban tud pl. érzelmeket kifejezni. Ez a biztos alap még akkor is jól jön pont ugyanemiatt, ha mégis más stílusát akarjuk felidézni.
Magának a képregénynek a megrajzolásában kétség kívül a sok manga (meg egyéb képregény is!) tanulmányozása segített legjobban. Meg a sok kompozíciós vázlat a rajzsuliban, bár akkor nem sok értelmét láttam:) Mostanában arra törekszem, hogy minél kevesebb vonalból hatásos alakokat tudjak rajzolni, és bár alapvetően már nem mondható mangának amit csinálgatok, de pár vonal átrajzolásával variálhatom a "mangásságát" a karaktereimnek, amit csak indokolt esetben teszek meg.
Amúgy van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy a Copicos kihúzásra használt tollal, vagy a Pigma Micronnal jobb-e dolgozni és mik a különbségek?
Magának a képregénynek a megrajzolásában kétség kívül a sok manga (meg egyéb képregény is!) tanulmányozása segített legjobban. Meg a sok kompozíciós vázlat a rajzsuliban, bár akkor nem sok értelmét láttam:) Mostanában arra törekszem, hogy minél kevesebb vonalból hatásos alakokat tudjak rajzolni, és bár alapvetően már nem mondható mangának amit csinálgatok, de pár vonal átrajzolásával variálhatom a "mangásságát" a karaktereimnek, amit csak indokolt esetben teszek meg.
Amúgy van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy a Copicos kihúzásra használt tollal, vagy a Pigma Micronnal jobb-e dolgozni és mik a különbségek?