Szerencsés vagy (és az öcséd is), hogy jó géneket örököltetek és van bennetek szorgalom is. (Mert anélkül be'zony nem megy, bárki bármit mond). De sajna ez nem ilyen "fekete-fehér" minden esetben. Például, én ha megdöglök se leszek négyes matekból és nuku tanulással lettem négyes magyarból meg töriből (de, hogyhogy? hát ha még tanultam is volna )
Igen, az emberek imádnak a génekre hivatkozni, ha valami nem megy, pedig a géneknek ehhez semmi köze, a lényeg a következetesség. A tananyag egymásra épül, főleg a természettudományi tárgyaknál és leginkább a matematikánál. Ha egyszer valamiből hármasod volt, az azt jelenti, hogy ott egy részt nem tanultál meg. Ezek a kicsinek tűnő hiányok észrevétlenül felhalmozódnak, és mire gimihez érsz, az addig még úgyahogy megtanulható tantárgy teljesen érthetetlenné válik. Pedig nem is kéne a matematikát tanulni, az maga a lecsupaszított logika, az új elemek teljesen egyértelműen épülnek az előzőre, ehhez csak az kell, hogy minden láncszem meglegyen. Persze amit sose tanultál meg az nem hiányzik, és ilyenkor a "Honnan kéne ezt tudnom?" felkiáltással dobja a sarokba a könyvet az illető, megelégszik a hármassal sőt a kettessel, a tudásában a hiányok meghatványozódnak és ezt már esélye sem lesz behozni, ugyanis nagyon nehéz utólag megtalálni a pontot, hogy hol szakadt meg a logikai lánc.
Annak idején ha a tesómmal négyest vittünk haza, a szüleim nem hagytak békén, amíg meg nem tanultuk mindazt, amit a dogában elrontottunk. Így sosem maradt fekete lyuk a tudásunkban. És azt a plusz fél órát amibe ez került, igazán megérte a dolog (és már csak ezért is szerettünk inkább rögtön ötöst kapni )
Persze töriből simán kaphatsz ötöst a 48-as forradalomra attól hogy nem tudod ki volt Könyves Kálmán .
日の出の煤を遥かへ吹き飛ばして、 月夜の錆をかきわけて。。。