Ha lehet inkább ne a SJ-ból induljunk ki, az egy ördögi gépezet, ami bedarál mindenkit aki a közelébe kerül, nézd meg Kubo Tite korai stílusát és hasonlítsd össze a mostanival, az elején még egyéni volt, most meg tizenkettő-egy tucat. A SJ-s mangáknál tényleg nem a rajzstílus az elsődleges, a rajzolók inkább visszafelé fejlődnek, a rajzaik egyszerűsödnek, hogy tudják tartani a tempót.
És nekem kicsit úgy tűnt, mintha te picit túlértékelnéd a segédek munkáját, tényleg nélkülözhetetlenek, de csak ahhoz, hogy a mangaka tudja tartani a tempót, egymaga is meg tudna rajzolni mindent (ahogy a kezdő szárnypróbálgatásainál meg is tette), csak nem ennyi idő alatt.
És nekem kicsit úgy tűnt, mintha te picit túlértékelnéd a segédek munkáját, tényleg nélkülözhetetlenek, de csak ahhoz, hogy a mangaka tudja tartani a tempót, egymaga is meg tudna rajzolni mindent (ahogy a kezdő szárnypróbálgatásainál meg is tette), csak nem ennyi idő alatt.
Meg ne haragudj, de....
A mangakak nem hogy visszafejlodnek, hanem javulnak az evek folyaman. Kubotite mindig is egyszeru vonalakkal operalt es rengeteget fejlodott az evek alatt, ha bizonyitek kell nezd meg Orihime abrazolasanak a fejlodeset. A WSJ-be csak a legegyedibb mangakak kerulhetnek be.
A rajzok egyszerűsödése, hmm.. A mangakak azt rajzoljak amit kialmodnak magukbol, nem szukseges, hogy mestersegesen leegyszerusitsek a rajzokat, mivel annyi asszisztenst osztanak ki hozzajuk, amennyire szukseguk van.
Ami engem illet, én igazán csak azokat a mangakákat tudom nagyra tartani, akik úgy tudnak jó sztorit alkotni, úgy hogy közben a rajzaik is egyediek és már csak a képekért érdemes megvenni a köteteiket (pl. Minekura Kazuya vagy Yuki Kaori). Vagyis nálam 50-50% az a bizonyos arány (bár van alap elvárásom a rajzokat illetően) és sok mangában ez így is működik, csak azok nem az SJ-ben futnak.
Mar meg ne haragudj, de azok akik szerializalt mangat rajzolhatnak, mar elegge egyediek ahhoz hogy "csak a kepekert is erdemes legyen" olvasni.
De hogy visszavagjak a legegyedibbek...
Tezuka
Toriyama
Takehiko Inoue
Oda
De persze az hogy kinek melyik muvesz abrazolasmodja tetszik, az teljesen egyenfuggo.
Szerintem az idő múlásával az egyszerüsödés helyett inkább a tisztulást kellene használni- szerintem.
Nem egeszen. Sokat fejlodik a manga dinamikaja es a kepek perspektivikus abrazolasa is. Szinte minden mangakanal.