Legutóbb kommentezett topikok
Darker Than Black
Eladnék!/Vennék!
Hentai - 18 éven felülieknek!
Highschool DxD
"is fun"
Legújabb cikkek
MondoCon 09 Ősz
SakuraCon köszi + Moderáció + Hellsing4 errata
Nana érdekesség
5. Magyar Képregényfesztivál
Tavaszi képregénybörze
Darker Than Black
Eladnék!/Vennék!
Hentai - 18 éven felülieknek!
Highschool DxD
"is fun"
Legújabb cikkek
MondoCon 09 Ősz
SakuraCon köszi + Moderáció + Hellsing4 errata
Nana érdekesség
5. Magyar Képregényfesztivál
Tavaszi képregénybörze
K.CSABA: "Sziasztok! Attól függetlenül, hogy a webbolt megszűnt, a Death Note mangákat kiadjátok végig? Köszi a választ." Ez engem is érdekelne.
SHINMON1_BENIMARU7: Sziasztok! A MONDO 3. évfolyam 9. számát hogyan tudom előrendelni?
PANKII: Kedves Mangafan! Azután érdeklődnék, hogy DvD-ket még lehetséges innen rendelni?
GABRIELLA0807: Kedves Mangafan, hogyan tudom törölni a profilomat? Köszönöm előre is.
GRéTA: Sziasztok! A webbolt végleg bezárt vagy csak egy időre?
Az üzenetküldéshez be kell jelentkezni!
Mariko
[ Megszállott ]
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik.
Eddigi hozzászólások
Meg ne haragudj, de....
A mangakak nem hogy visszafejlodnek, hanem javulnak az evek folyaman. Kubotite mindig is egyszeru vonalakkal operalt es rengeteget fejlodott az evek alatt, ha bizonyitek kell nezd meg Orihime abrazolasanak a fejlodeset.
A mangakak nem hogy visszafejlodnek, hanem javulnak az evek folyaman. Kubotite mindig is egyszeru vonalakkal operalt es rengeteget fejlodott az evek alatt, ha bizonyitek kell nezd meg Orihime abrazolasanak a fejlodeset.
Én meg csak annyit mondok, hogy nézd meg Kubo mai stílusát és vesd össze a Naruto vagy a D-Gray Man esetleg a Reborn rajzaival, a dizájnbeli hasonlóság elég szembetűnő. Most ez a divatos, a trendi és rengeteg mangaka viszi ezt a vonalat (pl. a Kuroshitsujiban is ez a dizájn, pedig az egy másik antológiában fut), nincs ezzel semmi baj, nem mondanám rondának, csak éppen kommersz.
A WSJ-be csak a legegyedibb mangakak kerulhetnek be.
Pont, hogy nem. Hiszen a JUMP célja az eladhatóság, hogy minden fiú, lány, kicsi, nagy, öreg és fiatal az ő antológiájukat olvassa, az egyediség pedig nem jön be mindenkinek, épp ezért a legkommerszebb kommersz vonalon kell, hogy maradjanak a sorozataik, nem engedhetik meg maguknak, hogy olvasókat veszítsenek egy ilyen bagatell okból kifolyólag.
A JUMP nem véletlenül a legnépszerűbb manga antológia, úgy van az egész összerakva, hogy mindenkinek tetsszen és épp ezért be kell áldozniuk az eredetiséget.
Azért persze vannak náluk is kivételek, de a legnépszerűbb húzósorozataik ezen a vonalon mozognak.
A rajzok egyszerűsödése, hmm.. A mangakak azt rajzoljak amit kialmodnak magukbol, nem szukseges, hogy mestersegesen leegyszerusitsek a rajzokat, mivel annyi asszisztenst osztanak ki hozzajuk, amennyire szukseguk van.
Egyrészt a mangaka azt rajzolja, amit megálmodik és utána rábólint a szerkesztője. A szerkesztőnek iszonyatosa nagy beleszólása van a történet menetébe, főleg a JUMP-nál. Ha pl. Hitsugaya épp a legnépszerűbb karakter a Bleachben, akkor őt kell szerepeltetni, függetlenül attól, hogy a mangaka így tervezte-e vagy kedveli-e a szereplőt.
Másrészt, ahogy lejjebb is írtam, a munka kreatív részét még mindig a mangaka végzi, vannak dolgok, amiket nem adhat ki az asszisztenseinek és azt a heti 20 oldalt teljesítenie kell akárhogy is.
Mar meg ne haragudj, de azok akik szerializalt mangat rajzolhatnak, mar elegge egyediek ahhoz hogy "csak a kepekert is erdemes legyen" olvasni.
Lehet, hogy én vagyok túl igényes, aki az extra különlegességeke bukik, de velem Blechnél még sosem fordult elő, hogy olvasás közben megálljak elmerengeni egy-egy képen, de pl. az Élnit néha csak azért leveszem a polcról, hogy megnézegessem a képeket benne.
wakka: Nem úgy értettem, hogy nem minden népszerűtlen sorozatot vágnak ki, ebben könyörtelenek, hanem, hogy vannak sorozatok, amiket nem futtatnak az idők végezetéig, hanem fix kötet után meg tudnak állni, lásd: Death Note.
Sorry, lehet hogy ezt át kellett volna vinnem a Vitaszobába, de notórius offoló vagyok.
Egyébként a történet is silányul vagy csak a rajzolás megy negatív (?) irányba?
Azt azért nem mondanám, bár a legutóbbi fejezetek nem nyűgöztek le nagyon, de most végre több hónapnyi hanyagolás után újra feltűnt Ichi, és talán a plot is halad egy kicsit előre. Ha már az animében fillereznek, legalább a manga legyen jó.
Mondjuk azért a Bleach egész jól teljesít ahhoz képest hogy eredetileg 4 éves ciklusra tervezték...
És te ezt el is hitted? JUMP-ban addig fut egy manga, amig elég népszerű, de ha már nem lesz vevő rá a nép, akkor könyörtelenül kivágják az antológiából. Persze azért vannak üdítő kivételek.
Tite Kubo "egyéni" stílusának degradálására sajna nem sok nyomot találtam, talán mert még nem olvastam annyit belőle (csak a legutolsót és az első akárhányat néztem át), de ha te mondod akkor ámen. Szerintem az idő múlásával az egyszerüsödés helyett inkább a tisztulást kellene használni- szerintem.
Pedig pont elég megnézni az első fejezetet és az utolsót. Csak a karakterek arcvonásaira kell nézni és máris szembetűnő lesz a változás. Az elején elég szögletes vonásokat rajzolt a szereplőknek a mangaka, mára viszont a szögletek eltűntek, az arcok megnyúltak, oválisabbak lettek, kevesebb vonallal rajzolja őket, de a hátterek és a tónusok is egyszerűsödtek. Nem azt mondom, hogy az új stílus ronda, de a régi egyedibb volt és kevésbé hasonlított a többi SJ manga dizájnjához.
Mondjuk ez nem csak Kubóra érvényes, mert ugyanez megfigyelhető a Kenshinnél és a Gintamánál is.
Más mangakáknál is észrevehető persze stílusbeli változás, de pl. Minekura Kazuya az idő múlásával inkább több vonalat használt, mint kevesebbet.
Nem-nem, nem arra céloztam hogy nem kell tudnia rajzolni, hanem hogy a külső hélyat nem. Ha olvastad Scott McCloud hazánkban megjelent könyveit, akkor csak annyit mondok hogy a 6.fázis.
Mivel jelenleg a Jump-os gondolkodásmóddal vagyok elfoglalva ezért leginkább arra vonatkoznak a megjegyzéseim - nézd el - ennélfogva leginkább a narráció az ami megfog nem az hogy mennyire törekednek az alkotók Leonardo-i pályára.
Mivel jelenleg a Jump-os gondolkodásmóddal vagyok elfoglalva ezért leginkább arra vonatkoznak a megjegyzéseim - nézd el - ennélfogva leginkább a narráció az ami megfog nem az hogy mennyire törekednek az alkotók Leonardo-i pályára.
Ha lehet inkább ne a SJ-ból induljunk ki, az egy ördögi gépezet, ami bedarál mindenkit aki a közelébe kerül, nézd meg Kubo Tite korai stílusát és hasonlítsd össze a mostanival, az elején még egyéni volt, most meg tizenkettő-egy tucat. A SJ-s mangáknál tényleg nem a rajzstílus az elsődleges, a rajzolók inkább visszafelé fejlődnek, a rajzaik egyszerűsödnek, hogy tudják tartani a tempót.
És nekem kicsit úgy tűnt, mintha te picit túlértékelnéd a segédek munkáját, tényleg nélkülözhetetlenek, de csak ahhoz, hogy a mangaka tudja tartani a tempót, egymaga is meg tudna rajzolni mindent (ahogy a kezdő szárnypróbálgatásainál meg is tette), csak nem ennyi idő alatt.
Ami engem illet, én igazán csak azokat a mangakákat tudom nagyra tartani, akik úgy tudnak jó sztorit alkotni, úgy hogy közben a rajzaik is egyediek és már csak a képekért érdemes megvenni a köteteiket (pl. Minekura Kazuya vagy Yuki Kaori). Vagyis nálam 50-50% az a bizonyos arány (bár van alap elvárásom a rajzokat illetően) és sok mangában ez így is működik, csak azok nem az SJ-ben futnak.
Scott McCloud könyvét meg nem olvastam azt a pénzt inkább mangára költöttem.
Mariko: a rajzolás elég tág fogalom ami a vázlatoktól a kész oldal vázlatán és tisztázásán a kihúzásig terjed, ebből átlagosan az első 2-t csinálja a névleges alkotó, a többit a segédgárda. Egyszóval amit a végső változatban látunk leginkább az asszisztensek műve külsőleg - a mechanika pedig a kreátoré.
Értem én, hogy mit akarsz, de ez alapján azt állítani, hogy a mangakának nem kell tudnia rajzolni, mert azt úgyis a segédek csinálják, azért elég durva túlzás. Ahogy te is írtad a rajzolás kreatív részét azért még a mangaka végzi, a kész rajzok az ő stílusát tükrözik (és most tekintsünk el az SJ sorozatoktól, mert az az antológia egy stílusgyilkos).
Meg arról sem szabad megfelejtkezni, hogy nem minden mangaka támaszkodik ugyanolyan mértékben a segédeire, vannak akik komoly apparátust tartanak fenn, mások meg megelégszenek eggyel-kettővel.
75%-25% a sztori javára, ugyanis rajzolni kvázi mindenki tud, de egy történetet izgalmasan előadni már nem igazán. Ezért van egy rakás asszisztens akik művelik a "szépművészetet" és a kreatív elme aki pedig a háttérből mozgatja a szálakat
Nem azért, de a mangát nem az asszisztensek rajzolják, általában a háttereket csinálják, a tónusozást, esetleg a mellékkarikat, de a munka érdemi részét akkor is a mangaka végzi.
Zurelily: A Neuro főleg a címszereplő miatt érdekel, meg Takehito miatt. *fanfan* A sztoritól nem is várok sokat, végül is egy 19 kötete futó mangából csináltak egy 25 részes sorozatot.
Ahhoz én nem vagyok elég kitartó, hogy megnézzek 100 nyögvenyelős részt, hogy aztán "Hű, de jó!" legyen.
Meg már eljátszottam ezt a Narutóval, amit 130 rész után dobtam.... Egy ideig biztos nem fogok végtelenített shounenbe belekezdeni.
Ja, de mert most töltöm a Neurót. De annak legalább az animéje rövid.
Hát sztem a Shounen Jumpos sorozatokat nem igazán a unique art jellemzi, a feszített tempó mellett nincs is idő ilyesmikkel pepecselni.
A One Peace meg engem nem vonz különösebben, láttam az animéből egy rakat részt még anno német nyelven, de nem tudott megfogni a dolog.
A One Peace meg engem nem vonz különösebben, láttam az animéből egy rakat részt még anno német nyelven, de nem tudott megfogni a dolog.
Ha már SJ sorozat, akkor Gintamát a népnek! Bár lehet, hogy egy-két fordító belepusztulna.
Tényleg gáz volt, de a színészek állítólag nem vállalták a szerepet. Mondjuk Ren és Shin esetében sztem a második választás jobbra sikerült.
Remélem a Matsuyama Kenichi fanok nem köveznek meg, én is szeressem őt, de nem volt neki való Shin szerepe.
remélem Nana is lesz valami más formátumban a hazai rendezvényeken - márha nem megy (nagyon) alá a manga minőségének...
A mozifilmekre gondolsz? Azok nem rosszak, de azért elég élményromboló, hogy egy rakat szereplőt lecseréltek a második filmben, többek között Hachit is, sztem az első csaj sokkal jobb volt.
Nincs az a seiyuu akinek a kedvéért én yaoit nézzek, még Takehitóért se. Na jó, csak őérte esetleg egy lájtosabb BL-t.
Hé, én se szúrok le senkit, ha valami nem tetszik neki, max elmondom a véleményem. Szóval nekem nem jön be se angolul, se magyarul, se japánul a kenshin, és kész. Ezen nincs mit vitatkozni.
Most nem azért, de hol szúrtalak le? Csak ajánlottam, hogy olvass bele a későbbi kötetekbe, mert jobb lesz.
Én spec. nem szoktam véleményezni egy huszonsokkötetes mangát az első kötet alapján, különben sok jó cuccról lemaradtam volna.
Persze, ha alapvetően a műfajjal (shounen fight) van bajod, az más.
Még gyorsan letudjuk a kövi kötetet, aztán belecsapunk a lecsóba és jön Saitou!
Vajon hogy lesz átírva a neve? Szaitó Hadzsime?
K. Nana nem gyámoltalan hanem gyökér...
Azért sztem nem gyökér, inkább a liba a legjobb szó rá. Egy kis libuska. Először marhára irritált, de aztán egészen megszoktam, jelenleg úgy vagyok vele, hogy szimpibb mint Nana.
Mert ő meg átment emóba, bár jelen pillanatban van is oka rá.