Darker Than Black
Eladnék!/Vennék!
Hentai - 18 éven felülieknek!
Highschool DxD
"is fun"
Legújabb cikkek
MondoCon 09 Ősz
SakuraCon köszi + Moderáció + Hellsing4 errata
Nana érdekesség
5. Magyar Képregényfesztivál
Tavaszi képregénybörze
Vitatkozni lehet, mint minden ilyen elfogult (vagy inkább elvakult) véleménnyel, de nekem semmi kedvem ebbe most belemenni. Akinek van kedve és ideje az tegye, de semmi értelme, mert úgy is ugyanúgy végződik, mint ahogy kezdődik.
Te kis értelmiségi.
*Hiányzó OFF pótolva. Plusz még burkoltan sem kéne személyeskedni. A moderátor*
ha jobban ismernék itthon az OP-t, szerintem hihetetlen eladási listákat döntögetne, bár lehet velem vitatkozni
Egyébként az sem árt figyelembe venni, hogy egy hype-olt 40+ kötetes manga nem kis pénzébe fáj a kiadónak, ráadásul hosszú távra lekötik vele a kapacitásaikat, ha pedig nem hozza a várt eredményt, akkor ennek jó sokáig kénytelenek nyögni a következményeit is (félbehagyni ugye nem tanácsos, mert akkor az életbe szóba nem állnak velük többé a japánok).
Ezzel szemben, mondjuk egy rövidebb, középkategóriás, ismert de még nem sztárolt cím, sokkal kisebb kockázattal jár, még ha buknak is vele, akkor is kisebbet, ráadásul gyorsabban kiadható, és utána lehet más mangákkal próbálkozni, amikkel esetleg kompenzálhatják a veszteséget.
Miért? Ők is vásárlók. De ha tetszik, ha nem, itthon (és gyanítom, bármely más piacon is) leginkább a fiatalabb korosztály jelenti a vásárlóerőt és ők is befolyásolják leginkább az eladásokat szvsz (lásd a conlátogatók életkorátlaga.)
*Toronyidézet törölve. A moderátor*
Idézet a blogomból:
Itt van például a Berserk, ami Amerikába napjainkig egy menő és jól fogyó cím. Ennek ellenére a magyar kiadása (fogalmazzunk diplomatikusan) nehézkes. Pár évvel ezelőtt az Angyalok menedéke hasított volna ezerrel, most pedig tapasztalhatjuk hogy hány kötet jelenik meg belőle évente. Tehát nem elég hogy nehéz kiválasztani 1-1 címet, de még azt is bele kell kalkulálni hogy ha egy bizonyos időn belül nem adják ki, akkor bizony a hosszú sorozatokkal be lehet fürödni. Lehet olyan címeket választani amik most vannak a toppon és milyen menők, de azt senki sem tudja megmondani előre hogy ezek a címek meddig lesznek "menők"*. És miután lefutott a hírnevük, azután már elég nehéz lesz eladni belőlük valamit is.
*Bár ez nincs beleírva a bejegyzésembe, de itt arra gondolok hogy meddig menők Magyarországon. Mert bizony a kutyát se érdekli hogy Amerikába vagy Japánba még mindig jól fogy ha nálunk már rég lefutott cím lett.
De szerintem a legjobb példa erre a Naruto. Szintúgy jól fogy Amerikában és Japánban, de Magyarországon meddig fog jól fogyni? Majd évek múlva szerinted ugyanannyian fogják venni mint most? Pedig Japánban évek óta a toplisták elején van és szerintem egy ideig még ott is lesz. De ez nem jelenti azt hogy nálunk is több évig az eladási listákat fogja vezetni.
ÓÓÓóóó hagyjuk már! Kinek kéne ez a sz.r? =)
A japánoknak nincs stílusuk, csak ezért szeretik. No.
Szoktatok amúgy eladási listákat nézegetni?
Én nem olyan rég rákerestem.. Mutatok egyet:
2009's Top-Selling Manga in Japan,by series :
1. One Piece ------- Eiichiro Oda -------- 14,721,241 copies
2. Naruto ------- Mashima Kishimoto ----- 6,836,494
3. Bleach ----------- Kubo Tite ------------- 6,471,021
4. FMA ---------- Hiromu Arakawa -------- 5,810,522
5. Gintama ----- Hideaki Sorachi --------- 4,733,511
6. K. H. Reborn! -- Akira Amano --------- 3,694,323
7. Mei-chan no S. -- Riko Miyagi --------- 3,076,659
8. Fairy Tail ------- Hiro Mashima --------- 2,886,942
9. 20th C. Boys -- Naoki Urasawa ------- 2,655,379
10. S. Y. Man ---- Hikaru Nakamura ----- 2,614,269
Forrás: [Link]
Ízlések és pofonok persze, de a Fairy Tail itthon most nagyon menne (szerintem is)..... És a Katekyo Hitman Reborn! is ...
Bocs, de én a manga vásárlói réteget nem a zsebpénzből megélő tinik alatt értem, akik hetente váltogatják a kedvenceiket.
A példák létező címek, csak nem neveztem nevén őket. Mindenki utánuk tud keresni.
Yaven: Nyilván egy Kocsikame vagy Jojo nem biztos, hogy megtérő befektetés lenne, ámbártor ki tudja igazán, ehhez kell a demográfiai felmérés. Az eladási listákat pedig a One Piece vezeti már hosszú évek óta és a számok nem nagyon változnak. Nagyon okos húzás volna Pl. most a Fairy Tail is (csak hogy már néven is említsek egyet-kettőt), mert nagyon népszerű, és elég jó eladásokat produkál, ahhoz képest, hogy csak egy One Piece klón.
Ne értsd félre, nem akartalak oltani, de aki kicsit ismeri a japánokat, az tudja, hogy a mangák és animék éppen mindent csak épp nem a japán kultúrát jelképezik. Épp azért népszerűek ott, mert másak, mint a sajátjuk. Külföldiesek ugymond. És nem vesznek nyugati képregényt, mert miért vennének. Van nekik elég az országon belül is.
Egy olyasmi mint a poke meg az inyu nem is élhet sokáig, mert minősíthetetlen "alkotások". A poke japánban is csak a játékok miatt népszerű. Az inyut annyira nem ismerem, de eléggé népszerűnek tűnik idehaza is.
Egyébként nincs gondom a lány mangákkal, mint említettem, legalább a pénzem megmarad. :)
dimenso #676-ban pedig mondott valami nagyon okosat, amire érdemes lenne figyelni. :)
*Hiányzó OFF pótolva. A moderátor*
Válasz 屍鬼レゲ (#677) üzenetére:
Na hátha valamelyiktől lesz valami
Jaja, de a Full moon wo sagashite se lenne utolsó.... Annyira szereten a stílusát
*Felesleges idézet törölve. Előző hozzászólással egybeszerkesztve. A moderátor*
Összeszedett, jó írás. Tényleg volt benne olyan, amiről eddig nem gondolkoztam (pl. utánpótlás kinevelése).
A Conok ellányosodása érdekes dolog, mivel ez a 'külföldi conok bemutatása' beszélgetésen is elhangzott a környező országokból jöttektől. Kíváncsi lennék, hogy ennek mi állhat a hátterében.
A cikkedhez visszatérve: létezik az a kategória is, hogy valaki csak felnőtt korában lesz animefan. Az ismerőseim közül néhányan és én is csak 18 évesen váltam animenézővé. Ráadásul pont az angoltanárunk hatására! Szerintem ezért fontos, hogy néha -még ha nem is annyira jövedelmező, mint egy-egy fiataloknak szóló alkotás- jelenjen meg komolyabb mű. Hogy legyen felnőtt utánpótlás is. ;)