Legutóbb kommentezett topikok
Darker Than Black
Eladnék!/Vennék!
Hentai - 18 éven felülieknek!
Highschool DxD
"is fun"
Legújabb cikkek
MondoCon 09 Ősz
SakuraCon köszi + Moderáció + Hellsing4 errata
Nana érdekesség
5. Magyar Képregényfesztivál
Tavaszi képregénybörze
Darker Than Black
Eladnék!/Vennék!
Hentai - 18 éven felülieknek!
Highschool DxD
"is fun"
Legújabb cikkek
MondoCon 09 Ősz
SakuraCon köszi + Moderáció + Hellsing4 errata
Nana érdekesség
5. Magyar Képregényfesztivál
Tavaszi képregénybörze
K.CSABA: "Sziasztok! Attól függetlenül, hogy a webbolt megszűnt, a Death Note mangákat kiadjátok végig? Köszi a választ." Ez engem is érdekelne.
SHINMON1_BENIMARU7: Sziasztok! A MONDO 3. évfolyam 9. számát hogyan tudom előrendelni?
PANKII: Kedves Mangafan! Azután érdeklődnék, hogy DvD-ket még lehetséges innen rendelni?
GABRIELLA0807: Kedves Mangafan, hogyan tudom törölni a profilomat? Köszönöm előre is.
GRéTA: Sziasztok! A webbolt végleg bezárt vagy csak egy időre?
Az üzenetküldéshez be kell jelentkezni!
scarcrow
[ Rászokóban ]
"Plombáld le a múltat. Én is leleplombáltam. Mert Úgy folyik, rajtad keresztűl az élet. És megaksztja majd a vízórádat, a vízkő, mert az nálad keményebb."
Eddigi hozzászólások
Az anime részeket hol lehet letölteni??Inkább feliratosat ha lehet
Azért az ilyen kérdéseket nem itt kéne feltenni... Részeket????
Pár nap múlva megveszem az "Előérzet" című japcsi filmet. A trailer nagyon bejött, 400 forintot meg nagyon megér.
[Link]
[Link]
400FT-ot meg... de többet nem nagyon... akkor már inkább 990-ért a Cselló...
Válasz
Rudymester
(#97) üzenetére
Éretettem hogy mivel kezdted csak éppen nem tartom teljes mértékben igaznak... A film és a képregény nagyon sok mindenben összehasonlítható egymással hiszen elég sok rokon vonásuk van... (pl: a képregényben a panelek összekapcsolódása igen hasonló a filmben a montázshoz) Tény és való hogy mind a két médiumnak megvannak a maga sajátosságai is de én még mindig úgy vélem hogy több a rokon vonás mint a különbség...
Hogy kinek mi a fontos egy képregényben az valóban teljesen szubjektív dolog így ezen a téren nem is kezdek vitába... (nekem például sokkal fontosabb a történet felépítése a képi világnál, valamint a képek és a szöveg koherenciája mivel szerintem ezen 2 tényező az mely meghatározza a képregényt)
Azt sem vitatom hogy minden történetnet panelokból épül fel melyek igan nagy valószínűséggel már sokkal régebb óta megvannak mint maga a mű (erről bővebben a mese morfológiája c. könyvben). Csakhogy az már nem lényegtelen hogy valaki csak összeilleszti ezeket az elemeket (számomra ez a tucattermék) vagy átértelmezi, megcsavarja vagy eddig nem használt kontextusba helyezi (és innentől beszélünk kreativitásról)...
A bleach-re reagálva: pontosan tudom hogy mi az ami eladhatóvá teszi ezt a mangát6animét... az már egy más kérdés hogy az ilyen üres eye cany-k engem nem különösebben hatnak meg...
Maga az első post is inkább csak arról akart szólni hogy jó lenne ha a magyar mangakiadás nem menne el ebbe a szerintem felszínes irányba...
Igazad van hogy ezen a téren nagyon sok minden szubjektív... de vannak bizonyos mércék amík alapján meg lehet ítélni egy művet... szóval most arról hogy valaki szeret vagy nem szeret valamit arról nem állok le vitatkozni mert ez mindenkinek a szíve joga de az hogy valami jó vagy nem jó (mint minőségi kérdés) már igenis megítélhető objektív szempontból is...
Féleértés ne essék nem azt mondom hogy amit mondok az szent és sérthetetlen... de feltudok hozni jópár érvet az álláspontom mellett... ha valaki relevánsan megcáfol azt meg szívesen fogadom mert legalább tanulok belőle... :)
Hogy kinek mi a fontos egy képregényben az valóban teljesen szubjektív dolog így ezen a téren nem is kezdek vitába... (nekem például sokkal fontosabb a történet felépítése a képi világnál, valamint a képek és a szöveg koherenciája mivel szerintem ezen 2 tényező az mely meghatározza a képregényt)
Azt sem vitatom hogy minden történetnet panelokból épül fel melyek igan nagy valószínűséggel már sokkal régebb óta megvannak mint maga a mű (erről bővebben a mese morfológiája c. könyvben). Csakhogy az már nem lényegtelen hogy valaki csak összeilleszti ezeket az elemeket (számomra ez a tucattermék) vagy átértelmezi, megcsavarja vagy eddig nem használt kontextusba helyezi (és innentől beszélünk kreativitásról)...
A bleach-re reagálva: pontosan tudom hogy mi az ami eladhatóvá teszi ezt a mangát6animét... az már egy más kérdés hogy az ilyen üres eye cany-k engem nem különösebben hatnak meg...
Maga az első post is inkább csak arról akart szólni hogy jó lenne ha a magyar mangakiadás nem menne el ebbe a szerintem felszínes irányba...
Igazad van hogy ezen a téren nagyon sok minden szubjektív... de vannak bizonyos mércék amík alapján meg lehet ítélni egy művet... szóval most arról hogy valaki szeret vagy nem szeret valamit arról nem állok le vitatkozni mert ez mindenkinek a szíve joga de az hogy valami jó vagy nem jó (mint minőségi kérdés) már igenis megítélhető objektív szempontból is...
Féleértés ne essék nem azt mondom hogy amit mondok az szent és sérthetetlen... de feltudok hozni jópár érvet az álláspontom mellett... ha valaki relevánsan megcáfol azt meg szívesen fogadom mert legalább tanulok belőle... :)
Válasz ment a vitaszóbába... ennek tényleg nem itt van a helye... elnézést mindenkitől az off-ért...
Mivel úgy vélem inkább ide illik...
Légyszi ez esetben mond már meg nekem hogy mi is az a mozzanat ami annyival magasabb rendű művészetté emeli a mangát mint adott esetben egy filmet. Egy film elkészítése lényegesen bonyolultabb folyamat mint egy képregényé ezért is igényel több embert. Igazad lehet amúgy... filmekeben nincsenek gyors cselekménysorok és a képeket nem kell összeilleszteni úgy hogy azok jelentéssel bírjanak... az csak úgy magától lesz... És azért ilyen csúnya közhelyekkel nem kéne leírni a nem ázsiai képregényeket... a képek kidolgozottsága és komponálása csak egy része a képregény egészének... azért még jó pár dolog kell ahoz hogy kielentsük hogy valóban művészi produktum jött létre...
És köhöm... azért vannak olyan elemek melyek folyamatos ismétlődése azért igen is az eredetiség hiányának tudható be... csak hogy az általam feldobott példánál maradjak... bleach... adott ugye egy fiatal félig meddig outsider főhős (ilyet azért már eddig is láttunk pár helyen) akiről kiderül hogy végülis ő a kiválasztott (ismerős) majd el kell mennie megmenteni a hercegnőt (és még a vártorony is megvan... jajj de szép) közben újabb és újabb ellenfelek érkeznek akik első ránézésre mindig erősebbek a főhősnél de aztán pár nap edzés és a jól végzett munka meghozza gyümölcsét... na lássuk be hogy ez azért hosszú távon baromi unalmas (jó valóban vannak változások is hiszen nem lehet mindig ugyan azért harcolni így a katalizátor időröl időre változik) és akkor még nem mentem pele abba a rengeteg átgondolatlanságba és paradoxba amit a sorozat tartalmaz...
Itt a kreativitást taglaló résznél azért nem tudok normális választ adni mivel én jelen esetben csak egy példát hoztam... arra úgy vélem feleltem is... nincs szó többesszámról és egyebekről... azt egy percig sem álítottam hogy minden mangának ugyan az a hibája... de gondolom ezt te se gondoltad komolyan...
Légyszi ez esetben mond már meg nekem hogy mi is az a mozzanat ami annyival magasabb rendű művészetté emeli a mangát mint adott esetben egy filmet. Egy film elkészítése lényegesen bonyolultabb folyamat mint egy képregényé ezért is igényel több embert. Igazad lehet amúgy... filmekeben nincsenek gyors cselekménysorok és a képeket nem kell összeilleszteni úgy hogy azok jelentéssel bírjanak... az csak úgy magától lesz... És azért ilyen csúnya közhelyekkel nem kéne leírni a nem ázsiai képregényeket... a képek kidolgozottsága és komponálása csak egy része a képregény egészének... azért még jó pár dolog kell ahoz hogy kielentsük hogy valóban művészi produktum jött létre...
És köhöm... azért vannak olyan elemek melyek folyamatos ismétlődése azért igen is az eredetiség hiányának tudható be... csak hogy az általam feldobott példánál maradjak... bleach... adott ugye egy fiatal félig meddig outsider főhős (ilyet azért már eddig is láttunk pár helyen) akiről kiderül hogy végülis ő a kiválasztott (ismerős) majd el kell mennie megmenteni a hercegnőt (és még a vártorony is megvan... jajj de szép) közben újabb és újabb ellenfelek érkeznek akik első ránézésre mindig erősebbek a főhősnél de aztán pár nap edzés és a jól végzett munka meghozza gyümölcsét... na lássuk be hogy ez azért hosszú távon baromi unalmas (jó valóban vannak változások is hiszen nem lehet mindig ugyan azért harcolni így a katalizátor időröl időre változik) és akkor még nem mentem pele abba a rengeteg átgondolatlanságba és paradoxba amit a sorozat tartalmaz...
Itt a kreativitást taglaló résznél azért nem tudok normális választ adni mivel én jelen esetben csak egy példát hoztam... arra úgy vélem feleltem is... nincs szó többesszámról és egyebekről... azt egy percig sem álítottam hogy minden mangának ugyan az a hibája... de gondolom ezt te se gondoltad komolyan...
Szintén nem kötekedni vagy kukacoskodni szertnék...
DE... miért is kéne több kreativitás egy képregény (és mostmár akkor lényegtelen hogy honnan származó) elkészítéséhez mint akár egy filméhez? valóban a képeket meg kell rajzolni... de ez csak egy technikai kérdés hiszen lássuk be hogy a legtöbb képregény azért nem szépművészeti remekmű... (csak tömören... filmnél ugye alapból meg kell szerkeszteni az a dott képet (előtér háttér szereplők stb elrendezése) fel kell építeni a kameramozgást (bármíj meglepő igenis nyagon komoly hangulatkeltő/leíró eszköz tud lenni egy filmben) és persze a plánozást, utómunka terén meg csak a vágást említeném meg ami szintén nagyon fontos... de még hosszan lehetne sorolni). Irodalom terén pedig ne feledkezzünk meg róla hogy a legtöbb valóban jó könyv nem csak abból áll hogy izgalmas a történet és ne adj isten árnyaltak a szereplők. Lényegesen hangsúlyosabb szerepet kap a dramaturgia illetve sokkal tágabb jelentéstartomány sűríthető be mint akár egy képregénybe.
Azon kérdésre pedig hogy milyen klisé van egy manapság népszerű mangasorozatban most nem válaszolnék... ez így elég tág... ha konkretizálsz akkor nagyon szívesen...
És valóban mára már nem nagyon van olyan mű amely teljesen eredeti tudna lenni... de ezzel nincs is semmi baj ugyanis ha megfigyeled korunk jelentős alkotói pontosan erre játszanak rá... fognak egy jól ismert elemet és azon csavarnak egyet... csak ugye ehez is tehetség kell hogy jól csinálják...
DE... miért is kéne több kreativitás egy képregény (és mostmár akkor lényegtelen hogy honnan származó) elkészítéséhez mint akár egy filméhez? valóban a képeket meg kell rajzolni... de ez csak egy technikai kérdés hiszen lássuk be hogy a legtöbb képregény azért nem szépművészeti remekmű... (csak tömören... filmnél ugye alapból meg kell szerkeszteni az a dott képet (előtér háttér szereplők stb elrendezése) fel kell építeni a kameramozgást (bármíj meglepő igenis nyagon komoly hangulatkeltő/leíró eszköz tud lenni egy filmben) és persze a plánozást, utómunka terén meg csak a vágást említeném meg ami szintén nagyon fontos... de még hosszan lehetne sorolni). Irodalom terén pedig ne feledkezzünk meg róla hogy a legtöbb valóban jó könyv nem csak abból áll hogy izgalmas a történet és ne adj isten árnyaltak a szereplők. Lényegesen hangsúlyosabb szerepet kap a dramaturgia illetve sokkal tágabb jelentéstartomány sűríthető be mint akár egy képregénybe.
Azon kérdésre pedig hogy milyen klisé van egy manapság népszerű mangasorozatban most nem válaszolnék... ez így elég tág... ha konkretizálsz akkor nagyon szívesen...
És valóban mára már nem nagyon van olyan mű amely teljesen eredeti tudna lenni... de ezzel nincs is semmi baj ugyanis ha megfigyeled korunk jelentős alkotói pontosan erre játszanak rá... fognak egy jól ismert elemet és azon csavarnak egyet... csak ugye ehez is tehetség kell hogy jól csinálják...
Valami az én szememben nem attól lesz tucat termék mert sokan veszik hanem mert az álltalad említett kreativitás nagyfokú hiányát mutatja ellenben hozza a széles réteg által is befogadható kliséket (és ugyan nem manga téma de itt rámutatnék a brazil szappanoperák vagy akár a kis hazánkban is futó gagyi sorozatok népszerűségére... objektív szemmel nagyon kevés értéket tudnak felmutatni mégis hatalmas a nézettségük)
És valóban kiadás szempontjából mindenképpen érdemes valami nagyobb húzónévvel kezdeni ami nagyobb réteghez szól... ezzel egy percig se vitatkozok... de ez elsősorban marketing kérdés nem pedig esztétikai (szóval megint csak ott tartunk hogy ami sikeres az nem feltétlenűl értékes is, és ez gyakran igaz fordítva is.... lásd kategóriákkal többen olvasnak Danielle Steelt mint pl Umberto Ecot (oké ez elfogult példa volt de nagyvonalakban korrekt))
És hogy tisztázzam nekem nem elsősorban a terjedelemmel vannak problémáim...
És valóban kiadás szempontjából mindenképpen érdemes valami nagyobb húzónévvel kezdeni ami nagyobb réteghez szól... ezzel egy percig se vitatkozok... de ez elsősorban marketing kérdés nem pedig esztétikai (szóval megint csak ott tartunk hogy ami sikeres az nem feltétlenűl értékes is, és ez gyakran igaz fordítva is.... lásd kategóriákkal többen olvasnak Danielle Steelt mint pl Umberto Ecot (oké ez elfogult példa volt de nagyvonalakban korrekt))
És hogy tisztázzam nekem nem elsősorban a terjedelemmel vannak problémáim...
Őszintén megmondom hogy nem igazán örülnék ha a következő bejelentések valamelyike megint egy ilyen felkapott tucatmangáról szólna (igen, meg lehet kövezni de itt többek között a bleach-re is gondolok)...
Persze ez csak személyes vélemény de én jobban örülnék valami jól kiválasztott de eddig nem nagyon ismert címnek (pl. én megjelenéséig semmit nem tudtam az Árnybíróról és most mégis piros betűs ünnepként várom minden egyes kötetét) vagy valami úgymond "klasszikusnak" (és itt nem kell fentakadni azon hogy most mi a klasszikus és mi nem... valószínű az igazi klasszikusok kereskedelmi szinten nem térülnének meg hiszen csak egy elég szűk réteg érdeklődésére tartanának számot és lássuk be hogy ilyen dolgokra a magyar piac még nem érett... de pl egy GITS,AKIRA, vagy valamely' Miyazaki manga éppen az animációs film ismertsége révén akár még nagyobb közönséget is érdekelne)...
Persze ez csak személyes vélemény de én jobban örülnék valami jól kiválasztott de eddig nem nagyon ismert címnek (pl. én megjelenéséig semmit nem tudtam az Árnybíróról és most mégis piros betűs ünnepként várom minden egyes kötetét) vagy valami úgymond "klasszikusnak" (és itt nem kell fentakadni azon hogy most mi a klasszikus és mi nem... valószínű az igazi klasszikusok kereskedelmi szinten nem térülnének meg hiszen csak egy elég szűk réteg érdeklődésére tartanának számot és lássuk be hogy ilyen dolgokra a magyar piac még nem érett... de pl egy GITS,AKIRA, vagy valamely' Miyazaki manga éppen az animációs film ismertsége révén akár még nagyobb közönséget is érdekelne)...
Rég jártam erre így gondoltam írok pár sort....
The machine girl: Agymenés... nem nagyon tudok mit mondani róla... kb olyan mint ha a Grindhous-hoz készült volna egy 3. rész is csak itt nem az amerikai tömegbóvli a kiindulási pont hanem az ázsiai trash... kb egy másfél órás power rangers megspékelve jónéhány leváló végtaggal és az ezzel járó pár száz liter vérrel... aki kedveli az ilyesmit az bátran tegyen egy próbát... :)
Three Extremes: 3 Ázsiai rendező egy filmben. A sort Takashi Miike kezdi japán színeiben a The Box c. darabbal. Hát sajna ettő nem estem hasra. Miike kedvenc rendezőim közé tartozik de véleményem szerint jobban ál neki a gore mint az eféle kissé lynch-re hajazó szürreál horror... Őt követi Fruit Chan-tól (Kína) a Dumplings c. fejezet. Na ez már egy fokkal érdekesebb téma... megtudjuk mi a majdnem örök fiatalság tetki... csak milyen áron... nem akarok poénokat ellőni így erről ennyit... a záróakkord Park Chan-Wook (Kórea) Cut c. műve... Jobb szó nem jut eszembe mint a parádés... Fiatal tehetséges és gazdag rendezőt illetve zongoraművész nejét fogjul ejti egy 3ad rangú statiszta... főhősünknek választania kell... vagy megöli a helyszinen lévő elviekben vletlenül odakeveredett gyereket vagy a felesége 5 percenként elveszíti az egyik újját... Groteszk humor, fröcsögő vér, valamint impozáns operatőri munka és pazar vágás (minden tekintetben)...:)
The machine girl: Agymenés... nem nagyon tudok mit mondani róla... kb olyan mint ha a Grindhous-hoz készült volna egy 3. rész is csak itt nem az amerikai tömegbóvli a kiindulási pont hanem az ázsiai trash... kb egy másfél órás power rangers megspékelve jónéhány leváló végtaggal és az ezzel járó pár száz liter vérrel... aki kedveli az ilyesmit az bátran tegyen egy próbát... :)
Three Extremes: 3 Ázsiai rendező egy filmben. A sort Takashi Miike kezdi japán színeiben a The Box c. darabbal. Hát sajna ettő nem estem hasra. Miike kedvenc rendezőim közé tartozik de véleményem szerint jobban ál neki a gore mint az eféle kissé lynch-re hajazó szürreál horror... Őt követi Fruit Chan-tól (Kína) a Dumplings c. fejezet. Na ez már egy fokkal érdekesebb téma... megtudjuk mi a majdnem örök fiatalság tetki... csak milyen áron... nem akarok poénokat ellőni így erről ennyit... a záróakkord Park Chan-Wook (Kórea) Cut c. műve... Jobb szó nem jut eszembe mint a parádés... Fiatal tehetséges és gazdag rendezőt illetve zongoraművész nejét fogjul ejti egy 3ad rangú statiszta... főhősünknek választania kell... vagy megöli a helyszinen lévő elviekben vletlenül odakeveredett gyereket vagy a felesége 5 percenként elveszíti az egyik újját... Groteszk humor, fröcsögő vér, valamint impozáns operatőri munka és pazar vágás (minden tekintetben)...:)
Most őszintén ez mégis minek kellett??? csak hogy legyen még egy teljesen értelmetlen topic ami 1 hét alatt behal???
mi lesz a következő??? te fehér vagy fekete zoknit hordasz???
amúgy egyiken sem... köszönöm de ha már anime akkor alap hogy japán hang...
mi lesz a következő??? te fehér vagy fekete zoknit hordasz???
amúgy egyiken sem... köszönöm de ha már anime akkor alap hogy japán hang...
Hát én nem vagyok egy nagy Shakespeare rajongó (filmen csak Orson Welles adaptációival vagyok kibékülve) de a Ran szerintem is alapmű... :)
Pécsen egy antikváriumban... És hogy pontos legyek nem én vettem meg vagyis csak közvetve mert haverom szólt hogy megvan és ha kell akkor megveszi nekem mert tudta hogy évek óta vadászok rá...
Na végeztem a Sosehol-al... nem kellett csalódnom...
És csodák csodája kb 5 évnyi kutakodás után végre sikerült megvennem az elveszett próféciákat is... Így már teljes a magyar Gaiman gyüjteményem...
És csodák csodája kb 5 évnyi kutakodás után végre sikerült megvennem az elveszett próféciákat is... Így már teljes a magyar Gaiman gyüjteményem...
Lanwell akkor örülhetsz mivel haverom most fejezte be a héten az új rész fordítását (kemény küzdelem volt)...
Nekem mondjuk Warhammer 40K-ból csak az Ian Watson nevével fémjelzett írások nyerték el a tetszésem...
WoW könyvek közül pedig Az utolsó Őriző kimondottan kellemes volt...
Nekem mondjuk Warhammer 40K-ból csak az Ian Watson nevével fémjelzett írások nyerték el a tetszésem...
WoW könyvek közül pedig Az utolsó Őriző kimondottan kellemes volt...
Így újratalepítés után fél órával...
[Link]
Amúgy az előző annyiban Gibson amennyiben a Gits Cyberpunk...:)
[Link]
Amúgy az előző annyiban Gibson amennyiben a Gits Cyberpunk...:)